The Kik
The Kik hertaalt!
Theaterconcert

Wij starten ons Rotterdamse weekend met niemand minder dan The Kik. In 2014 debuteerde de band in de theaters met groot succes. Sindsdien houdt The Kik vast aan het idee om in hun theatershows iets totaal anders te brengen dan op de reguliere podia en festivals. Na hun optredens als huisband van DWDD, waarin de band maandelijks bekende hits hertaalde en daarmee anticipeerde op de gesprekken aan tafel, kwam van vele kanten de vraag om liedjes van een nieuwe, Nederlandse tekst te voorzien.

Zo ontstonden de afgelopen jaren meer dan veertig nieuwe liedteksten die veelal slechts eenmalig werden uitgevoerd bij o.a. Giel Beelen – ‘Schuilen bij jou’ (‘In Your Arms’ van Chef’ Special), De Beste Zangers Van Nederland – ‘Wat je achterliet’ (‘Rolling In The Deep’ van Adèle) en De Zomer Voorbij – ‘Het wordt weer zomer’ (‘Massachusetts’ van The Bee Gees). Voor dit nieuwe theaterprogramma maakt The Kik een selectie uit dit repertoire en vertelt Dave von Raven op humoristische wijze de achterliggende verhalen.

Website: http://WWW.THEKIK.NL