Fernando Lameirinhas
Theaterconcert

Al jaren brengt Fernando Lameirinhas een stukje Portugal naar Ambacht. Op luchtige wijze en met zelfspot onderzoekt Fernando Lameirinhas in zijn nieuwe theaterconcert ‘7’ de zeven klassieke zonden en deugden in zijn leven en dat van anderen. De inhoud van zijn nieuwe liedjes stemt tot nadenken. Over de kracht én de zwakte van het woord. Over de onmenselijkheid in huidige oorlogen. Over hoe ver we van onze oerinstincten zijn verwijderd en over hoe we ons enkel nog druk lijken te maken over ons uiterlijk.

In dit programma trakteert Lameirinhas ons niet alleen op ontroerende en romantische nummers, waaronder ‘Als de liefde niet bestond’ van Toon Hermans, maar neemt hij ook hedendaagse communicatiekanalen op de korrel. Met hart en ziel benadert Fernando ook nu de Fado zoals alleen hij dat kan. Daarbij wordt hij dit keer weer ondersteund door Toni Lameirinhas. En afwisselend reist óf de veelzijdige gitarist Daniel de Moraes óf de getalenteerde pianist Juan Pablo Dobal met hen mee.

Website: http://WWW.LAMEIRINHAS.NET