Tim Fransen
Het kromme hout der mensheid (try-out)

Vorig seizoen debuteerde Tim Fransen met zijn filosofische cabaretprogramma, en daarna ging het hard. Het programma werd alom bejubeld. Er vielen superlatieven als ‘buitengewoon’ en ‘de meest sprankelende cabaretvoorstelling van de afgelopen jaren’. Daarbovenop werd het programma ook nog eens bekroond met de Neerlands Hoop 2016, de prijs voor het grootste cabarettalent. Nu is het eindelijk tijd voor een tweede voorstelling: ‘Het kromme hout der mensheid’.

In welke staat verkeert onze menselijke beschaving? Tim Fransen maakt de balans op. Want kunnen we nog wel spreken van beschaving? En is werkelijke beschaving überhaupt wel voor ons weggelegd? En waarom moeten we juist in deze tijd te rade gaan bij figuren als keizer Napoleon Bonaparte, musicus Ludwig van Beethoven en filosoof Immanuel Kant? Zijn dit helden van onze moderne beschaving, of leren zij ons iets heel anders over onszelf? Tim Fransen voorziet u van alle antwoorden. En misschien zelfs van een beetje hoop.

Theo Maassen tipt:
    “Tim schreef mee aan mijn oudejaarsconference. Iedere comedian maakt wel eens een grap, die je zelf bedacht zou willen hebben. Bij hem waren dat er wel heel veel. Tim Fransen: ga hem zien!”

Website: http://WWW.TIMFRANSEN.NL