Richard Groenendijk
Om alles!

Eén van de artiesten waarmee wij ons jubileum dolgraag willen vieren is natuurlijk Richard Groenendijk. Dit wordt het negende programma waarmee hij Cascade aandoet. Ook vanavond wordt weer genieten. Een meer dan waardige afsluiter van ons Rotterdamse weekend.

Richard Groenendijk wordt beschreven als één van de meest getalenteerde en complete theaterpersoonlijkheden van Nederland. Na een uitstapje met een orkest, verschillende tv-programma’s, waaronder zijn eigen zaterdagavondshow bij RTL4, is Richard Groenendijk weer terug waar hij hoort; op het toneel met een splinternieuwe eigen cabaretvoorstelling.

In ‘Om alles!’ zien we Groenendijk zoals vanouds van z’n scherpste, grappigste, persoonlijkste en meest ad remme kant. Ruim anderhalf uur lang een aaneenschakeling van hilarische verhalen, opzienbarende ontboezemingen en niet te versmaden typeringen. Richard maakt een hoop kabaal, heeft een grote mond, maar een klein hartje. Hij ontziet niets of niemand en zeker ook zichzelf niet. Zoals het Parool schreef: “Intens geestig, maar ook met een warm hart.”

Zijn conference over het Rotterdamse hondje Tebbie is inmiddels een nationaal begrip en zijn vorige cabaretvoorstelling ‘Met de mantel der liefde’ werd betiteld als één van de beste voorstellingen van de afgelopen jaren. Als het aan Groenendijk ligt doet hij er met deze show echter nog een schepje bovenop. Zorg ervoor dat u deze man dit seizoen niet mist. Om Richard. Om z’n verhaal. Om alles!

Website: http://WWW.RICHARDGROENENDIJK.NL