Geplaatst op 26 september 2017

Terugblik Ambacht Veilig Dag 11 oktober 2017

De gemeente Hendrik-Ido-Ambacht organiseerde woensdag 11 oktober de Ambacht Veilig Dag. Tijdens dit evenement waren de inwoners van Ambacht van harte welkom in Cascade om zich te laten informeren over alles op het gebied van veiligheid. Met een grondige voorbereiding en intensieve samenwerking is het gelukt om van deze dag een succes te maken!

Naast het zorgen voor alle benodigde voorzieningen als locatie, techniek en horeca, heeft Cascade ook meegedacht over het boeken van de dagvoorzitters en een publiekstrekker. Het cabaretduo Fem & Daan vormde de rode draad in het programma en wist met hun optreden een fijne sfeer te scheppen. De populaire Brandweerman Sam was erbij met een meet & greet voor al zijn jonge fans.

Om 14.00 uur opende burgemeester Jan Heijkoop het programma in de grote (Xebius) zaal. De bezoekers konden vervolgens uit allerlei activiteiten kiezen. De presentatie van brandweerman Cor, toneelstukjes over babbeltrucs, praktische tips uit de praktijk van een ex-inbreker en een reanimatieworkshop (voor maar liefst 40 personen tegelijk!) door Stichting Reanimatie Dordrecht. In onze foyer, oftewel grand café BOVEN., werd de informatiemarkt druk bezocht. Door het gevarieerde aanbod van verschillende organisaties was er voor ieder wat wils. Zo was het bijvoorbeeld mogelijk om met behulp van een virtual reality bril te ervaren hoe het is om bestolen te worden tijdens het shoppen.

Ondertussen konden bezoekers voor de entree van Cascade verschillende hulpverleningsvoertuigen van dichtbij en zelfs van binnen bekijken. Of een rondje meerijden achterin een politieauto, compleet met sirenes en zwaailichten! Kinderen die dit toch iets te spannend vonden, vermaakten zich prima op het springkussen.

De gemeente bezorgde met de Ambacht Veilig Dag de Ambachters een leuke en leerzame dag. Cascade en de gemeente kunnen terugkijken op een fijne samenwerking en een geslaagd evenement!

Bekijk hier een filmimpressie van de dag

Programma:
14:00      opening | door Burgemeester Jan Heijkoop
14:30      Brandveiligheid | Brandweerman Cor
15:45      Babbeltrucs | Toneelgroep ‘onder ons’ & politie
16:30      Belang van reanimeren | Robert Vreugdenhil
17:00      ex-inbreker Patrick  Oostra vertelt
18:15       Babbeltrucs | Toneelgroep ‘onder ons’ & politie
19:15       Brandveiligheid | Brandweerman Cor
20:30      Hulpverleningsconcept Sophiapolder | Niek Koppelaar & Jan Maaskant

Bekijk het volledige programma op ambachtveilig.nl