Geplaatst op 30 augustus 2017

Terugblik op de Zomerparkdag

Zaterdag 26 augustus was al weer de 15e editie van de Zomerparkdag in Hendrik-Ido-Ambacht. Dit evenement wordt ieder jaar georganiseerd door de gemeente Hendrik-Ido-Ambacht en andere participanten zoals onder andere Stichting Cascade. Het was weer een feestelijke dag gevuld met diverse attracties, straattheater, demonstraties en de  kinderrommelmarkt.

Dit jaar trapten Cascade tijdens deze dag het jubileumseizoen af. Om het twintig jarig bestaan van Cascade alvast te vieren, bood Cascade aan de eerste 100 bezoekers een gratis gebakje aan. Daarnaast was er voor kinderen de grote Fiepbus op het plein voor de Ridderhal. De rode dubbeldekker bus is speciaal gemaakt om de 100e geboortedag van illustratrice Fiep Westendorp te vieren. In en bij de bus konden kinderen spelletjes doen, tekenen, een foto laten maken en nog veel meer. Cascade bood deze bus gratis aan. Bij de Fiepbus stond ook de Cascade Cadillac, waar vanuit een speciale speurtocht werd gehouden en informatie te verkrijgen was.

Bij sporthal De Ridderhal pakte Cascade, in samenwerking met exploitant Peter Fortuin van Grand Cafe De Ridderhal uit met een horecaplein met food- en dranktrucks. Er stond een nostalgische VW-busje met koffie en fris, een oude Citroënbus met het bier van Swinckels en een wijntruck met vaten wijn. Op een terras met loungekussens, diverse tafels met krukken en parasols konden de bezoekers van al het lekkers genieten.

Kortom het was weer een geslaagde dag waar veel inwoners van Hendrik-Ido-Ambacht en omstreken een gezellige dag beleefde en konden kennismaken met het uitgebreide aanbod aan verenigingen en organisaties die zich er presenteerde.